Evaluation of initial training courses for military policies

an old challenge for new integrated public security academies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31060/rbsp.2022.v16.n1.1449

Keywords:

Evaluation, Training of military police officers, Integrated Academies

Abstract

How to evaluate a certain initial training course for military police, that is, to know if it has met the desires of the society that, ultimately, is its main beneficiary? What are the challenges of this evaluation in the current model of integrated public security academies, created in Brazil from the end of the 1990s and existing in some states of the Federation? This article aims to answer such questions. For this, it uses bibliographic and documentary research, pointing out possible solutions. In view of the impasses generated by legal and political issues historically related to the problem, self-assessment is presented, among others, as a practical and valid method for educational institutions, especially integrated academies.

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Author Biography

Anderson Duarte Barboza, Superintendência de Pesquisa e Estratégia de Segurança Pública do Estado do Ceará

Oficial da ativa da Polícia Militar do Ceará. Mestre e Doutor em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Especialista em Gestão de Segurança Pública pela Academia Estadual de Segurança Pública (Aesp). Atualmente, é Diretor de Estratégia de Segurança Pública na Superintendência de Pesquisa e Estratégia de Segurança Pública do estado do Ceará (Supesp).

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Published

2022-02-25

How to Cite

BARBOZA, Anderson Duarte. Evaluation of initial training courses for military policies: an old challenge for new integrated public security academies . Revista Brasileira de Segurança Pública, [S. l.], v. 16, n. 1, p. 216–231, 2022. DOI: 10.31060/rbsp.2022.v16.n1.1449. Disponível em: https://revista.forumseguranca.org.br/index.php/rbsp/article/view/1449. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: A formação dos profissionais de segurança pública